Van min 2 naar 35 plus graden - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees Wezel - WaarBenJij.nu Van min 2 naar 35 plus graden - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees Wezel - WaarBenJij.nu

Van min 2 naar 35 plus graden

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

01 Mei 2017 | Verenigde Staten, Davenport

Dit is het eerste verslag vanuit Florida waar we op dit moment zijn voor werk (huis van Henk) en een korte vakantie. We zijn vertrokken vanuit Amsterdam op Koningsdag, -2 graden en dat is best koud, met 2 kleine koffers en handtas. Wij zelf hadden ook niet gedacht dat , dat zou lukken maar verdomd we hebben het voor elkaar gekregen. De rijen bij de douane viel reuze mee en binnen een korte tijd zaten we achter de douane. José en ik hebben veel dingen gezien die we wilde meenemen maar dat ging niet, geen plek in de kleien koffers. Gloeiende, gloeiende , gloeiende, dan maar naar de gate voor het vliegtuig. Prima vlucht met Air Canada naar Toronto en daarna verder met een ieniemienie vliegtuig naar Fort Meyer. Dat was 3 uur afzien en op het laatst wist ik niet meer waar ik mijn benen moest laten. Aangekomen in Fort Meyers direct naar de auto verhuur. Dat is het voordeel als je alleen handbagage hebt. De man van Hertz hiep ons prima en de beloofde cabrio zou klaar staan in vak 111. De man gaf ook nog aan dat het een witte was. José en ik op naar parkeervak 111 en toen viel ik uit mijn schoenen. Daar stond hij, de witte cabrio! Maar niet wat wij hadden besteld. Er stond een jeep waar wel een dak op zat maar dan had je 4 man extra nodig om het dak er af te halen. Wel een cabrio maar niet handig. Als je ongeveer 14 uur hebt gereisd dan komt dat je humeur niet ten goede en dan heb ik mijzelf heel voorzichtig uitgedrukt. Op naar de eerste beste Hertz medewerker en dat was een goed gebouwde en gezette blanke Amerikaanse mevrouw. Let wel ik heb daar verder geen mening over. Ik heb haar uitgelegd dat dit niet de bedoeling was en het niet zo kon zijn dat als wij iets 4 maanden geleden hebben besproken er nu geen cabrio aanwezig is. Na wat gebel van deze konden we kiezen tussen een Mercedes SLK 250 of een Lexus 45 met schuifdak. Het is de Mercedes geworden, ze ondernam nog we een poging dat er geen bagage in de Mercedes kon maar we hadden immers maar handbagage bij ons dus dat namen we op de koop toe. Daar was deze mevrouw niet zo blij mee want de auto was wel 75 doller meer poer dag. I gaf aan dat ik daar geen boodschap aan had en de fout niet bij ons lag. Nou dat was dan oké dus op naar parkeervak 36. En daar stond hij dan de MB SLK 250 cabrio, ja we moesten wel 2 keer kijken want deze auto is zo laag dat hij niet of nauwelijks opvalt tussen de grote auto’s. Enfin na wat passen en meten en met de schoenlepel erbij wij op weg naar het hotel aan de kust. Na 30 minuten kwamen wij aan en daar hebben e een goed een nachtrust gehad. O ja, de Mercedes is klein maar fijn en heel snel zeker als de knop op sport zet bij een stoplicht dan weten de American Friends niet wat er gebeurd en wij ook niet kwestie van gassen en je stuur recht houden. Tot zover voor vandaag vanuit een warm Florida

• 02 Mei 2017 - 15:52

Ing:

Hoi Cees en José,

Wat een overgang qua weer zeg, het is hier nog steeds slecht en momenteel komt de regen met bakken uit de hemel. Kommer en kwel dus. Dan hebben jullie het stukken beter.
    Typisch hè dat er altijd iets fout moet gaan met de auto. Gelukkig weten jullie hoe het daar werkt en laat je je niets aansmeren. Hoopt jullie genoten hebben van de 2 dagen in Fort Myers en lekker aan het strand hebben gelegen. Nu weer aan de bak voor Henk maar de laatste dagen in Davenport uitrusten - van jullie heftige jaar - aan het zwembad.
    Nog een fijne week en geniet ervan.

Groetjes van Ing

P.s.als jullie nog een keer in de Publix komen zou je dan een klein zakje pecan noten willen kopen.

• 02 Mei 2017 - 18:14

Jan De Ruiter:

Wat een verhaal Cees en Jose!
    Hopelijk ben je straks van die schoenlepel af :-)
    geniet van het mooie weer en van elkaar....

Grtz Jan

• 02 Mei 2017 - 20:36

Ria En Willem:

Hallo Jose en Cees, dat is in ieder geval beter daar, na het ongemak met de cabrio en de schoenlepel, maar jullie zulllen zo als altijd achteraf er de humor er wel van inzien.
    Ik kom net van de ziekenboeg in Maarssen. Het was allemaal echt ziek dus oma was zeeeerrrr gewenst.
    Morgen maar weer aan de arbeid, maar och dat overleef ik wel weer.

Genieten jullie maar van zon, zwembad en al wat er verder te genie ten valt en natuurlijk het werk voor Henk, maar dat komt zeker goed jullie kennende.

Liefs van ons. Xx