Werk aan de winkel - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees Wezel - WaarBenJij.nu Werk aan de winkel - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees Wezel - WaarBenJij.nu

Werk aan de winkel

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

03 Mei 2017 | Verenigde Staten, Davenport

Maandag 1 mei 2017, de dag van de arbeid. Laat de boeren maar dorsen en laat andere vandaag lekker gaan werken wij doen er even niet aan. Althans niet in de zin van 8 tot 5 werken. De bel van het huis gaat en zie daar de schilder is gearriveerd en hij meld mij dat hij aan de achterzijde wil gaan schilderen. Ik vertel heb het verhaal van de screens en de man kijkt mij aan als de bekende haas die kijkt in de koplampen van je auto net voordat je hem plat rijdt. Zijn klus valt op het dek. Hij belt met zijn bedrijf en het blijkt dat er vooral langs elkaar heen is gecommuniceerd. Ja communiceren kan je leren zeg ik altijd. Dat is en duur grapje voor het schilderbedrijf want dat repareren kost $ 250,00 waar niemand iets aan heeft. De man draait zich uiteindelijk om en zal het alfabet op en neer hebben opgezegd zonder te stotteren maar dat is niet mijn probleem. De klep van de aanhanger gaat open en de schilder gaat aan de slag. De kwast blijft bij deze temperaturen zowat aan de muur vastplakken dus ik kijk met enig ontzag hoe de man dit klusje klaart. Ik vraag aan de schilder hoeveel gallon verf er wordt gebruikt voor het huis van Henk . Er wordt ca. 80 gallon gebruikt, 1 gallon is ongeveer 3,8 liter.
Om 11.00 uur heb ik een afspraak met Frank, de belasting adviseur van Henk, voor de jaarlijkse inkomstenbelasting. In het voortraject heb ik alles al bij elkaar gesprokkeld en binnen 25 minuten na een zeer prettig gesprek met Frank staan José en ik weer buiten. Frank was erg blij met het mapje wat hij van mij kreeg, een gevalletje van appeltje eitje voor hem , zeker niet voor mij. In de middag naar de bank om e.e.a. te regelen en helaas de creditcard was nog niet binnen. Mijn ervaring met Amerikanen is dat je ze achter de broek aan moet blijven zitten anders komt het niet goed. Enfin, ik ga naar huis zonder credit card en ik wordt deze week nog gemaild als de creditcard is binnen gekomen. Ik ben erg benieuwd of dit gaat lukken.
En dan is er goed en slecht nieuws, het goede nieuws is dat we een grote koffer hebben gepast in de kofferbak van onze auto en ja als het dak gesloten blijft passen daar nog onze 2 kleine koffertjes in. Het slechte nieuws is dat dit heel vervellend kan worden voor het saldo van de creditcards die wij bij ons hebben, dus op naar de outlet! Dat gaan we morgen doen want dan hebben we senioren korting of anders gezegd ouwe lullen korting van 10% extra. Als je een beetje slim koopt in de reguliere winkels ben je net zo duur of zelfs goedkoper uit. Maar het is de kik om er even naar toe te gaan.
Vanavond eten we gewoon thuis want José is de keukenprinses bij uitstek daar kan menig chef-kok nog iets van leren. Tot morgen.

Ps. José gaat op zoek naar een andere auto als de prijs gewonnen wordt omdat deze Mercedes niet helemaal de toets der kritiek kan doorstaan. en bij dit verslag geen foto's, misschien morgen.

  • 04 Mei 2017 - 16:40

    Ing:

    Hoi Cees José,

    Wat een belevenissen zeg, jjullie hebben het er toch maar druk mee. En de schilder ook natuurlijk, wat zonden van het geld om alles weer te herstellen. Goed plan van José om voor een andere auto te gaan als pa Van Wezel de loterij wint. Dit is geen doen als je er steeds in moet kruipen. Ben ook erg benieuwd naar jullie bezoek aan de outlet. Gelukkig past de grote koffer in de Mercedes en kunnen jullie gepakt en gezakt terugkomen. Wordt het toch nog bagage inchecken!!
    Nog gezellige dagen en groetjes van Ing

  • 04 Mei 2017 - 20:25

    Cees En Tineke:

    Hey Cees en José,

    Zo zitten jullie weer lekker als goden in FF...r. ehh ...lorida ?!
    Wat maak je er weer een leuk en smeuïg verslag van Cees, echt op zijn van Wezels...
    Leuk die foto's van de Mercedes met strik, nu de loterij nog........
    Ach zo'n karretje voor erbij is toch leuk ? Neem je toch een Suburban voor de koffers !
    Nu maar hopen dat de creditcard op tijd binnen is, er moet tenslotte wel "gespend" worden.
    Nog heel veel plezier gewenst vanuit het koude en natte Purmereutel.

    groetjes Cees en Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Davenport

Cees

Actief sinds 01 Mei 2017
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 4816

Voorgaande reizen:

01 Mei 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: