Rond en om het huis - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees Wezel - WaarBenJij.nu Rond en om het huis - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees Wezel - WaarBenJij.nu

Rond en om het huis

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

06 Mei 2017 | Verenigde Staten, Davenport

Vrijdag 5 mei de schilders komen vandaag voor de laatste keer om het huis af te schilderen. José en ik zitten aan het zwembad en zien uit een broekzak van de schilder een stanleymes komen en verdomd met een paar halen liggen de nieuw screens eruit. Nog geen week geleden zijn deze er ingezet. Hoppa daar gaat weer voor $ 250,00 de afvoer in. De zwembad man komt ook zijn kunstje doen, om het zwembad schoon te maken en te controleren of er nog wat chloor in het zwembad moet en dat moet. Nu wordt het wel heel erg druk in ons privé domein, we hebben niets te verbergen maar het is niet prettig liggen als er veel vreemde rond je huis lopen en werken. We gaan maar wat shoppen.
Deze week zijn we ook op pad geweest om ons te oriënteren voor een nieuwe televisie in de woonkamer. De huidige TV is wel groot maar niet groot genoeg voor de woonkamer. José heeft recent op mijn werk een 70 inch Smart TV gezien en zo’n grote moet het worden. De eerste verkoper wil er ons een aan smeren voor ca $ 5.300,00 dat gaan we natuurlijk niet doen in geen 5300 jaar. In een andere winkel geeft de verkoper ons het advies om even te wachten tot oktober 2017 want dan starten de kerst verkopen en dan zijn de prijzen ook iets gezakt. We hebben een mooie smart TV70 inch zien staan van Samsung en die is beduidend goedkoper dan de $ 5.300,00. Namelijk nog geen $ 1.000,00 Dan maar alvast op zoek naar een TV meubel dat lukt ook niet erg . Uiteindelijk komen we weer thuis en de schilders zijn net klaar, ik loop naar het zwembad en zie de bekende man van de screens bezig. We kijken elkaar alleen maar aan en met een gezichtsuitdrukking begrijpen wij elkaar. Enige tijd later zegt de screen man dat het wat moeilijk te verteren is dat hij binnen 1 week op 1 adres terug moet komen om het zelfde kunstje te doen. Een schrale troost voor hem is dat het pegels oplevert. Maar het blijft belachelijk en geld verspilling. Het totale resultaat is prachtig het huis van Henk kan de komende 8 tot 10 jaar er vwb het schilderwerk er weer tegen geeft de schilder aan. Nou dat gaan we dan maar eens checken. Volgend jaar laten we de vloer rond het zwembad schilderen, mooie aftrekpost voor de US belastingdienst. Zo moet er elk jaar iets gebeuren om hier geen belasting te hoeven betalen.
De schilders gaan weg en José en ik gaan aan de slag om alle ramen op de parterre te wassen. Er is nogal wat verf op de ramen gekomen en dat ziet er niet uit. Samen gewapend met emmers, spons, schuurspons, mesje en zeem aan de slag. Na 2 uur zijn we beneden klaar. Morgen de ramen op de eerste etage aan de balkonzijde. We plaatsen vandaag nog de ligbedden en stoelen op het balkon en voor vandaag is het nu genoeg geweest. We eten thuis en gaan daarna lekker onderuit op de bank in de relax stand.

Zaterdag 6 mei, vandaag is het iets koeler in Florida maar we liggen toch lekker aan het zwembad, ik heb vanmorgen vroeg al gezwommen. José had er even geen zin in en zij ligt nu lekker te zonnen. We gaan vandaag in de namiddag naar Orlando om even te kijken bij Macy’s voor José (nee er wordt geen winterjas gekocht!), in dit winkelcentrum zit ook mijn schoenenwinkel dus ik denk dat ik wel even langs ga. Als is het om de mooie neger meneer (van Ingrid) te zien. Misschien staan er nog wel een mooi paar schoenen. Vandaag en morgen nog genieten van het huis van Henk en dan maandag terug naar Nederland. Morgen het laatste verhaaltje vanuit Florida. Groetjes.

  • 07 Mei 2017 - 11:44

    Henk:

    allereerst het is nog steeds zo dat allergrootste aso,s in een Mercedes rijden dat blijkt wel weer uit het vorige verhaal, verder hoop ik dat je niet overwerkt bent als ik die werkfoto,s zo zie weet ik het niet, maar dan komen die strand foto,s dan snap ik het wel dat het niet zo is en die winterjas niet kopen geloof ik wel maar schoenen zullen er zeker wel gekocht worden maar denk wel aan de bagage ruimte in de benz voor zover de groetjes uit kekerdom van els en mij en voor maandag een goede vlucht terug gewenst van ons

    henk en els

  • 07 Mei 2017 - 21:12

    Ing:

    Hoi Cees en José, je hebt weer een geinig verhaal geschreven Cees. Wat een belevenissen allemaal.
    Heb je hem nog gezien, die mooie meneer van de schoenen? En wat hebben jullie allemaal aangeschaft bij Mary‘s?
    Het was een druk bezet reisje voor jullie maar ik denk dat jullie daar wel rekening mee gehouden hadden en ik begrijp dat jullie nog graag wel een week wilde blijven. Maar helaas aan alles komt een eind. Nu koffertje pakken, nog lekker uit eten en misschien nog een ontbijtje bij Cracker Barrel. Voor morgen een goede en rustige vlucht. Tot gauw en groetjes van Ing

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Davenport

Cees

Actief sinds 01 Mei 2017
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 4815

Voorgaande reizen:

01 Mei 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: