Van Fort Meyers naar Davenport - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees Wezel - WaarBenJij.nu Van Fort Meyers naar Davenport - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees Wezel - WaarBenJij.nu

Van Fort Meyers naar Davenport

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

02 Mei 2017 | Verenigde Staten, Davenport

27 april 2017, Wij verblijven in the Outrigger in Fort Meyers, na aankomst werden we verrast omdat ze de standaardkamer hadden opgewaardeerd naar een appartement met uitzicht op zee . Dat vonden wij niet erg en de dame aan de receptie was bijzonder behulpzaam en aardig. Nadat we de 2 koffertjes uit de auto hadden gehaald gingen we naar het appartement. Prima plek om te vertoeven. Het is ondanks de airco warm, we zijn aangekomen met ca. 34 graden en op de TV wordt al gezegd dat het uitzonderlijk warm is voor de tijd van het jaar, morgen wordt het ook 34 tot 35 graden. Dat geeft de burger moed. Het verschil in temperatuur van toen we vertrokken uit Amsterdam met min 2 graden en hier was dus 36 graden. We drinken nog een drankje en gaan dan slapen althans dat proberen we . Het wordt een redelijk onrustige nacht met korte slaapjes. Verreisd!
28 april 2017, nadat we wakker zijn geworden zitten we lekker op het balkon te genieten van een nieuwe zonnige dag. De Golf van Mexico is rustig (is altijd rustig in vergelijking met de kust bij de Atlantische Oceaan. We kunnen gebruik maken van het ontbijt buffet in het hotel maar José heeft gisteravond op weg van het vliegveld naar het hotel The Waffle House gezien en daar willen we even echt Amerikaans gaan ontbijten. Na het douchen gaan we op pad. Dak open en rijden maar. We komen van alles aan eettenten tegen behalve The Waffle House. Uiteindelijk besluiten we na ca. 30 km maar te gaan eten bij Perkins. Dat blijkt ook geen straf en we nemen een American breakfast , José neemt scrambled eggs met uitgebakken spek en een waffel met aardbeien en slagroom. Zelf neem ik scrambled eggs met uitgebakken spek en 3 Amerikaanse pannenkoeken met maple leaf siroop. Hierna terug naar het hotel om ons om te kleden om naar het strand te gaan. We huren grote strandstoel en genieten van de zon en het warme zeewater. De zon is hier net wat sterker in kracht als thuis dus we moeten oppassen dat we niet verbranden en rood worden als een kreeft. Rond 3 uur hebben we het wel gezien op het strand en gaan terug naar het appartement om te gaan douchen en te wachten tot dat de zon in de zee zakt. Het is net als op KeyWest binnen een mum van tijd is de zon weg en gaat iedereen over tot de orde van de dag. Op naar het restaurant tegenover het hotel waar je lekker kan eten, althans dat zeggen de gidsen en inderdaad het eten is van goede kwaliteit en is ook lekker. Ook wel belangrijk dat het weg te knagen is. Terug in het appartement vallen we als blok op het bed. Het is pas 21.00 uur maar we zijn dood op dus slapen maar. We worden wel rond 05.00 uur wakker en dan wel klaar wakker. We doden de tijd met TV kijken, maar het zenderaanbod in dit deel van Florida is wel groot maar weinig informatief en spreekt ons niet echt aan. Rond 07.30 uur staan we op en dekken de tafel buiten op het balkon voor het ontbijt. We hebben gisteren wat boodschappen gedaan in de Publix . Het uitzicht is perfect, de temperatuur is prima en de zelfgesmeerde boterhammen met beleg smaken ook prima, jus d orange , thee en melk maken het compleet. Na het douchen en aankleden de auto inpakken en dat blijkt toch lastiger dan gedacht we hebben maar iets gekocht en de kofferbak is echt (te) klein. Er mag maar 100 kg aan gewicht worden ingepakt, dat hebben we niet, maar we willen met het dak open gaan rijden en dan mag en kan je maar tot een bepaalde hoogte inpakken. Met veel improvisatie lukt het, de achterklep kan dicht, het dak gaat open, de petten worden opgezet, de airco uit en de radio aan. Op naar Davenport! Na 4 uur rijden en een lunchpauze komen we “thuis” aan. Althans zo voelt het wel voor ons.
We worden verrast dat a. de codes kloppen en b. het huis echt heel goed schoongemaakt is. Als we bij het zwembad komen zien we dat de screens zijn open gesneden en wij begrijpen dat dit is gedaan voor de schilders. Na 1 uur staat er ineens iemand met zijn familie achter bij het zwembad om de screens te repareren. Ik vraag nog of dat wel handig is maar de man belt nog een keer met de opdrachtgever en deze opdrachtgever geeft aan dat de screens direct gerepareerd moeten worden. Altijd leuk op zaterdagmiddag dus voor de reparateur nog geen weekend. De man is 5 kwartier bezig bij 35 graden. Ik krijg het al heet als ik er naar kijk, laat staan als ik het zou moeten doen. We vragen of de man en zijn familie iets willen drinken maar dat wordt beleefd afgewezen. Na 5 kwartier werk en 5 nieuwe screens vertrekt de reparateur met zijn familie en wij geven de beide kleine zonen ieder 5 dollar voor een ijsje of zo. José en ik kijken elkaar aan en begrijpen het niet echt, het schilderwerk is nog niet klaar en er worden screens gerepareerd die waarschijnlijk maandag weer kapot worden gesneden. We wachten het maar af. Verder voor de zaterdag geen nieuws uit Davenport.

• 03 Mei 2017 - 10:12

Anjo Hendriks:

Hoi Cees en Jose
    Fijn dat het daar lekker warm is hier is het nog steeds maar een graad of 14 geniet van de tijd dat je daar bent,en rust lekker uit want als iemand het verdient dan zijn jullie het.
    Hier gaat alles zijn gang.geen bijzonderheden.
    nogmaals geniet er van .
    een lieve groet van Johan en Anjo

• 03 Mei 2017 - 12:59

Jw En Yonne:

Oh heerlijk lieve mensen te lezen dat jullie het fijn hebben.
    Even de gedachten op genieten ofschoon er lastige dagen in zitten.
    Hier wordt een ieder opgeslokt met de alledaagse zaken wat natuurlijk ook goed is.
    Geniet nog lekker even.

Groeten en liefs,
    Jan Willem en Yvonne

• 03 Mei 2017 - 14:46

Ing:

Hoi Van Wezeltjes,

Wat een verhaal weer jongens maar never a dull moment hè. Ieder bezoek aan Florida zit vol met verrassingen. Gelukkig schijnt de gouden ploert weer volop en dat maakt een hoop goed. Een prachtige auto om in te rijden een fantastisch huis om in te logeren wat wil een mens nog meer.
    Hoop dat het administratieve gedeelte van Henk snel afgehandeld is zodat jullie kunnen uitrusten aan het zwembad.
    Neem het ervan en kom bruin terug.